! DIETA REDUKCYJNA ! 

 

Dieta redukcyjna ma na celu zredukowanie/zmniejszenie tkanki tłuszczowej, co za tym idzie – zmniejszenie wagi ciała oraz uwydatnienie mięśni.

 

Dieta redukcyjna polega na dostarczaniu organizmowi pomniejszonej dawki energii. Opiera się ona na jednym podstawowym mechanizmie obliczenia Całkowitej Przemiany Materii (CPM), czyli dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Obliczenie tego zapotrzebowania może wydawać się skomplikowane, ale dzięki dostępnemu Kalkulatorowi Diety jest to proste i trwa dosłownie chwilę. Dlatego jeżeli chcemy dowiedzieć się, ile kalorii powinnyśmy spożywać będąc na diecie redukcyjnej, musimy od uzyskanego wcześniej wyniku odjąć określoną ilość kalorii w zależności od efektów jakie chcemy uzyskać.

 

 

2 krok

 

 

Istotną tutaj sprawą jest określenie nadmiaru tkanki tłuszczowej w naszym organizmie, co również pomoże nam w prosty sposób obliczyć Kalkulator Diety .

 

 

3 krok

 

 

Dieta redukcyjna opiera się przede wszystkim na wpływaniu na metabolizm oraz przestrzeganiu określonych zasad.

 

Najważniejszą z zasad jest dostarczenie organizmowi wszystkich składników odżywczych w określonych proporcjach.

 

Źródłem węglowodanów powinny być produkty przede wszystkim o Niskim Indeksie Glikemicznym dostarczające Niskiego Ładunku Glikemicznego - więcej informacji o Indeksie i Ładunku Glikemicznym znajdziesz TUTAJ.

 

W diecie redukcyjnej bardzo istotne jest dostarczanie organizmowi poza węglowodanami o niskim IG i ŁG białek (Najlepiej z chudych ryb, chudego mięsa oraz produktów mlecznych), tłuszczów (Przede wszystkim pochodzenia roślinnego) oraz błonnika (Występującego w warzywach, które dodatkowo zawierają witaminy oraz są niskokaloryczne, dzięki czemu zaspokoimy nasz głód spożywając niewielką ilość kalorii).

 

 

6 krok

 

 

Jeżeli dobowa dawka kalorii pochodząca z pokarmu wynosi np. 3000 kcal, to od tej sumy odejmujemy określoną ilość w zależności od efektów jakie chcemy uzyskać.

 

 

5 krok

 

 

Liczenie kalorii w łatwy sposób pozwala na kontrolę naszej redukcji oraz prawidłowe dostarczenie niezbędnych składników odżywczych.

 

 

Liczenie kalorii uczy systematyczności, która w przypadku redukcji jest niezmiernie ważna.

 

 

Do tego celu można wykorzystać Kalkulator Kalorii dostępny na naszej stronie. Pozwala on na liczenie nie tylko kalorii ale również monitorowanie ilości dostarczonych składników odżywczych a także ładunku glikemicznego dostarczonego z posiłkiem.

 

 

Bardzo istotnym elementem okresu redukcji tkanki tłuszczowej jest monitorowanie spożywanych kalorii, składników odżywczych a co najważniejsze efektów naszej diety. Tutaj z pomocą przychodzi Planer Posiłków który umożliwi dokładne sprawdzenie jak przebiegają nasze starania. Dzięki temu będziemy mogli zobaczyć postępy naszej redukcji.